REJA24 - Przydzielenie i rezerwacja numeru rejestracyjnego dla jednostki pływającej w budowie, a w przypadku jachtu morskiego – rezerwacja nazwy
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem
1. W przypadku wniosku składanego w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej:
- Zaloguj się do portalu REJA24: https://interesant.reja24.gov.pl. Jeżeli nie posiadasz konta zarejestruj konto: https://interesant.reja24.gov.pl/zarejestruj-konto.
- Złóż wniosek przechodząc przez kolejne sekcje portalu REJA24. Materiały szkoleniowe, w tym fimy instruktażowe prezentujące sposób wypełniania wniosku dostępne pod adresem: https://szkolenia.reja24.gov.pl/ogolnodostepne.
2. W przypadku wniosku składanego w formie papierowej:
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek wraz z załącznikami (Wnioski Reja24.zip na dole niniejszej strony).
- Do wniosku dołącz wymagane dokumenty. Dokumenty do wniosku złóż w oryginale.
- Komplet dokumentów wyślij na adres Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim lub złóż w Biurze Obsługi Interesanta przy ul. Kościuszki 3 w Mińsku Mazowieckim. W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, do wniosku dołącz oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa oraz dokonaj opłaty skarbowej (17 zł) i dowód jej wniesienia dołącz do ww. dokumentu.
3. Po zweryfikowaniu kompletności wniosku otrzymasz decyzję o przydzieleniu i zarezerwowaniu - na okres 7 miesięcy - numeru rejestracyjnego i nazwy jednostki.
Uwagi
- Numer rejestracyjny lub nazwa dla jednostki pływającej w budowie rezerwowana jest na okres nieprzekraczający 7 miesięcy, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku.
- Nazwa jednostki pływającej powinna być zwięzła oraz nie może naruszać dobrych obyczajów. Ponadto nazwa:
- może składać się z liter i znaków używanych w języku polskim oraz cyfr arabskich lub rzymskich,
- nie może być dłuższa niż 33 znaki,
- nie może być tożsama w zakresie pisowni lub wymowy z pisownią lub wymową używanych do oznaczenia służb ratowniczych i ich działań,
- nie może zawierać wyrazów lub zwrotów powszechnie uznawanych za wulgarne lub obelżywe.
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2019 r. poz. 1716).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000, z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 763).
Pliki do pobrania:
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem