Wydział Geodezji i Kartografii
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem
Dyrektor Wydziału – Marek Ślązak – Geodeta Powiatowy: tel. 25 759 87 21, e-mail:
Zastępca Dyrektora Wydziału – Barbara Zienkiewicz: tel. 25 759 87 14, e-mail:
Referat Ewidencji Gruntów i Budynków: Kierownik Referatu – Katarzyna Lucka, tel. 25 759 87 23, e-mail:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej I Kartograficznej: Kierownik Ośrodka – Sławomir Olejnik, tel. 25 759 87 45, e-mail: ,
Samodzielne stanowisko do Spraw Koordynacji Usytuowania Projektowanych Sieci Uzbrojenia Terenu: Magdalena Rawska, tel. 25 759 87 50, e-mail:
Inspektor Kontroli Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej: Maria Bolanowska, tel: 25 756 40 79, e-mail:
Wydział Geodezji i Kartografii wykonuje zadania w zakresie prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym prowadzenia dla obszaru powiatu: ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych geodezyjnej sieci uzbrojenia terenu, gleboznawczej klasyfikacji gruntów; tworzenia, prowadzenia i udostępniania dla obszaru powiatu baz danych, rejestru cen nieruchomości, szczegółowych osnów geodezyjnych, obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000; tworzenia i udostępniania dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej w jednej ze skal: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000 (mapa ewidencyjna i mapa zasadnicza), a także koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, zakładania osnów szczegółowych oraz ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych, przeprowadzania powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywania i prowadzenia map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości oraz opracowywania projektu założenia albo projektu modernizacji ewidencji i ich uzgadniania z wojewódzkim inspektorem nadzoru geodezyjnego i kartograficznego.
Wydziałem Geodezji i Kartografii jako jego Dyrektor kieruje Geodeta Powiatowy wykonujący zadania należące do kompetencji Starosty jako organu administracji geodezyjnej i kartograficznej.
ZADANIA
Referat Ewidencji Gruntów i Budynków :
- prowadzenie dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
- udostępniane informacji zawartych w operacie ewidencyjnym w formie: wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu, wyrysów z mapy ewidencyjnej, kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego, plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych, usług dotyczących zbiorów i usług danych przestrzennych,
- ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją,
- sporządzanie wykazów gruntów oraz zestawień danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
- prowadzenie rejestru cen nieruchomości,
- prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości.
Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
- prowadzenie dla obszaru powiatu geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych geodezyjnej sieci uzbrojenia terenu,
- tworzenia, prowadzenia i udostępniania dla obszaru powiatu baz danych szczegółowych osnów geodezyjnych oraz obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000,
- tworzenia i udostępniania dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej w jednej ze skal: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000 (mapa ewidencyjna i mapa zasadnicza);
- zakładania osnów szczegółowych oraz ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
- prowadzenie rejestru zgłoszeń prac geodezyjnych oraz ewidencji materiałów zasobu,
- uzgadniania z wykonawcą prac geodezyjnych zakresu materiałów zasobu niezbędnych lub przydatnych do wykonania zgłoszonych prac i udostępniania ich kopii za opłatą,
- przekazywania wykonawcy zgłoszonych prac geodezyjnych informacji o innych zgłoszonych pracach geodezyjnych wykonywanych na obszarze objętym zgłoszeniem,
- udostępniania kopii zbiorów danych lub innych materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- weryfikacji przekazanych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa z zakresu geodezji i kartografii oraz spójności przekazywanych zbiorów danych z prowadzonymi bazami danych,
- informowania wykonawcy prac geodezyjnych o wyniku weryfikacji,
- potwierdzania przyjęcia wyników zgłoszonych prac geodezyjnych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wpisem do ewidencji materiałów tego zasobu,
- opatrywania klauzulą urzędową materiałów i zbiorów danych przyjmowanych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, materiałów zasobu udostępnianych na wniosek oraz w związku ze zgłoszeniem prac lub jego uzupełnieniem, dokumentów i materiałów przeznaczonych dla podmiotu, na rzecz którego wykonawca prac geodezyjnych wykonuje prace geodezyjne,
- wydawania licencji określających możliwości wykorzystania udostępnianych materiałów zasobu,
- wystawiania dokumentów obliczenia opłaty za udostępnione materiały zasobu oraz za czynności organu związane z prowadzeniem zasobu,
- ocena stanu zasobu i wnioskowanie potrzeby wykonywania niezbędnych prac,
- wyłączanie materiałów z zasobu i przekazywanie do archiwum państwowego,
- tworzenie i aktualizacja zasobu zabezpieczającego.
Do zadań na samodzielnym stanowisku do Spraw Koordynacji Usytuowania Projektowanych Sieci Uzbrojenia Terenu należy w szczególności:
- koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu na obszarach miast oraz w pasach drogowych na terenie istniejącej lub projektowanej zwartej zabudowy obszarów wiejskich,
- koordynacja, na wniosek inwestora, projektanta, zarządzającego siecią uzbrojenia terenu lub wójta, burmistrza, usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu na obszarach innych niż wymienione w pkt. 1 lub sytuowanie przyłączy,
- organizowanie narad koordynacyjnych,
- przewodniczenie naradom koordynacyjnym, sporządzanie protokołów z przeprowadzonych narad i ich odpisów oraz stosownych adnotacji na dokumentacjach projektowych,
- współpraca z wnioskodawcami oraz podmiotami władającymi sieciami uzbrojenia terenu w procesie koordynacji oraz zakładania i prowadzenia geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
- wydawanie, na wniosek podmiotu władającego siecią, decyzji administracyjnych
- o wyłączeniu z geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu danych o sieciach, gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji o projektowanych sieciach uzbrojenia terenu,
- prowadzenie powiatowego zasobu w zakresie geodezyjnej sieci uzbrojenia terenu.
Do zadań Inspektora Kontroli Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy weryfikacja przyjmowanych do powiatowego zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych.
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem