Wydział Administracyjno-Gospodarczy
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem
Dyrektor Wydziału – Aneta Sosinowska tel. 25 756 87 60 e-mail :
Zespół do Spraw Administracyjno – Gospodarczych tel. 25 759 87 40 e-mail:
BHP tel. 25 759 87 40 e-mail:
Biuro Rzeczy Znalezionych tel. 25 759 87 38
Biuro Obsługi Interesantów tel. 25 759 87 11 fax 25 759 87 02 e-mail:
Biuro Obsługi Interesantów – ul. Konstytucji 3 Maja 16 tel. 25 756 40 50 e-mail:
Zespół do Spraw Informatyki tel. 25 759 87 37
Archiwum Zakładowe e-mail:
Terenowy Punkt Paszportowy – ul. Konstytucji 3 Maja 16 tel. 25 756 40 48, e-mail:
Wydział Administracyjno-Gospodarczy zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, wykonuje zadania z zakresu zarządzania budynkami i lokalami w Starostwie, zaopatrzenia materialno-technicznego, obsługi informatycznej i kancelaryjnej Starostwa, oraz prowadzi postępowania administracyjne w sprawach rzeczy znalezionych i udzielania repatriantom pomocy finansowej, wypłaty świadczeń pieniężnych posiadaczom Karty Polaka, zadania wynikające z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz zadania Archiwum Zakładowego w odniesieniu do dokumentacji prowadzonych spraw (zarówno papierowej jak i elektronicznej).
ZADANIA
Wydziału Administracyjno-Gospodarczego w zakresie Zespołu do Spraw Administracyjno-Gospodarczych należy:
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem i oddawaniem w najem lub dzierżawę własnych obiektów i lokali oraz wynajmowaniem lokali na potrzeby własne,
- dokonywanie przeglądów technicznych,
- prowadzenie wykazu obiektów i pomieszczeń Starostwa (książki obiektów, gromadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej budynków, przeglądów technicznych),
- przeprowadzanie konserwacji i remontów budynków i urządzeń technicznych w tych budynkach,
- przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane i usługi związane z konserwacją i remontami obiektów i urządzeń technicznych, oraz na dostawy i usługi na potrzeby Starostwa,
- współpraca z Biurem Rozwoju i Pozyskiwania Funduszy w zakresie planowania remontów i inwestycji w Starostwie oraz ich realizacji,
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji umów (zleceń, zamówień) w zakresie obsługi budynków, w tym dostawy mediów: energia elektryczna, energia cieplna, woda, ścieki,
- zapewnienie utrzymania porządku i czystości wewnątrz i na zewnątrz obiektów Starostwa,
- zapewnienie informacji wizualnej w Starostwie (tablice urzędowe, tablice informacyjne, system wizualizacji wewnętrznej,
- prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem dostępu do pomieszczeń oraz mienia Starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami, w tym zawieranie umów i polis
- w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych oraz majątku Powiatu,
- prowadzenie spraw w zakresie zagospodarowania terenu nieruchomości własnych,
- zapewnienie łączności w obiektach Starostwa,
- zapewnienie przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenia przeciwpożarowego w Starostwie we współpracy ze Służbą Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
- zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i sprzętu biurowego,
- konserwacja i naprawy sprzętu biurowego,
- gospodarowanie składnikami rzeczowymi majątku ruchomego i prowadzenie jego ewidencji,
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą, przekazywaniem lub likwidacją zbędnych składników majątku ruchomego oraz innego wyposażenia,
- prowadzenie ewidencji osobistego wyposażenia pracowników,
- prowadzenie ewidencji wydawanych materiałów biurowych,
- prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem transportu dla potrzeb Starostwa, utrzymaniem i eksploatacją środków transportu, dysponowaniem środkami transportu, rozliczaniem paliwa,
- zamawianie tablic oraz pieczęci urzędowych i innych, prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych,
- zamawianie blankietów korespondencyjnych, wizytówek, formularzy i innych druków,
- przeprowadzanie przeglądów i konserwacji urządzeń kopiujących,
- przygotowywanie danych do projektów planów finansowych w zakresie wydatków rzeczowych,
- monitorowanie wydatkowania środków finansowych w zakresie wydatków rzeczowych związanych z infrastrukturą i obsługą Starostwa,
- obsługa techniczna spotkań i narad organizowanych w sali konferencyjnej;
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem repatriantom pomocy finansowej na częściowe pokrycie kosztów związanych z remontem, adaptacją i wyposażeniem lokalu mieszkalnego, w tym przyjmowanie wniosków repatriantów,
- prowadzenie spraw związanych z wypłatą pomocy finansowej dla repatriantów,
- prowadzenie spraw związanych z wypłacaniem świadczeń pieniężnych posiadaczom Karty Polaka,
- prowadzenie spraw w zakresie rzeczy znalezionych, w szczególności:
- odbieranie zawiadomień o znalezieniu rzeczy,
- przyjmowanie i przechowywanie rzeczy znalezionych,
- poszukiwanie osób uprawnionych do odbioru rzeczy,
- wydawanie rzeczy znalezionych osobom uprawnionym, znalazcom lub przekazywanie właściwym podmiotom,
- prowadzenie postępowań w sprawie sprzedaży rzeczy znalezionych,
- prowadzenie ewidencji rzeczy znalezionych,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, współdziałanie w tym zakresie z państwowym powiatowym inspektorem sanitarnym.
Wydziału Administracyjno-Gospodarczego w zakresie Zespołu Obsługi Interesantów należy:
- udzielanie interesantom pełnej informacji o działalności Starostwa oraz o miejscu
- i sposobie załatwiania spraw, kierowaniu interesantów do właściwych komórek organizacyjnych;
- wydawanie kart usług, formularzy i wniosków właściwych w sprawach załatwianych
- w Starostwie;
- przyjmowanie przesyłek wpływających, sprawdzanie prawidłowości wskazanego adresata oraz stanu opakowania i kompletności przesyłki;
- wydawanie na żądanie składającego potwierdzenia otrzymania przesyłki;
- rejestracja korespondencji wpływającej w systemie informatycznym;
- dokonywanie rozdziału przesyłek oraz ich przekazywanie do dekretacji Sekretarza, a pod jego nieobecność kolejno Starosty lub Wicestarosty, lub bezpośrednio Kierownikom komórek organizacyjnych;
- obsługa elektronicznej skrzynki podawczej;
- wysyłanie pism urzędowych, prowadzenie rejestru przesyłek wychodzących;
- doręczanie przesyłek adresatom miejscowym;
- przyjmowanie ofert przetargowych i konkursowych;
- prowadzenie spraw związanych z zakupem usług pocztowych;
- wywieszanie ogłoszeń na tablicach ogłoszeń i pilnowanie terminów ich ekspozycji;
- prenumerata prasy, zakup literatury fachowej i innych wydawnictw, prowadzenie ich ewidencji wydawanie do użytku pracownikom,
- przeprowadzanie badań ankietowych w zakresie obsługi interesantów.
Wydziału Administracyjno-Gospodarczego w zakresie Zespołu do Spraw Informatyki należy:
- opracowywanie koncepcji i planów w zakresie wdrażania systemów informatycznych
- i oprogramowania w Starostwie;
- nadzór nad wdrażaniem i eksploatacją systemów teleinformatycznych
- i oprogramowania;
- prowadzenie ewidencji stosowanych systemów i oprogramowania;
- wykonywanie prac związanych z bieżącą obsługą systemów informatycznych, tworzenie kopii bezpieczeństwa, archiwizowanie baz danych, profilaktyka antywirusowa;
- szkolenie z systemów informatycznych używanych w Starostwie oraz nadzorowanie poprawności obsługi sprzętu elektronicznego;
- zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych;
- zapewnienie ochrony danych zawartych w systemach informatycznych; przeprowadzenie w tym zakresie kontroli;
- zarządzanie uprawnieniami dostępu do danych i systemów;
- wykonywanie zadań administratora systemów;
- przygotowywanie dokumentacji merytorycznej do udzielania zamówień publicznych na dostawy usługi w zakresie informatyzacji;
- utrzymanie infrastruktury oraz nadzorowanie ciągłości dostarczania usług zewnętrznych;
- przeciwdziałanie dostępowi osób nieuprawnionych do systemów informatycznych;
- podejmowanie działań w przypadku naruszeń w systemie zabezpieczeń;
- utrzymanie strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej we współpracy
- z komórkami organizacyjnymi Starostwa;
- koordynowanie przestrzegania zasad utrzymania bezpieczeństwa elektronicznego oraz fizycznego.
Wydziału Administracyjno-Gospodarczego w zakresie Archiwum Zakładowego należy:
- przejmowanie dokumentacji spraw zakończonych z poszczególnych komórek organizacyjnych;
- przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji;
- porządkowanie przechowywanej dokumentacji;
- udostępnianie przechowywanej dokumentacji;
- wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej;
- przeprowadzanie kwerend archiwalnych;
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej;
- przygotowywanie materiałów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego;
- sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego;
- sprawowanie nadzoru nad stosowaniem instrukcji kancelaryjnej i rzeczowego wykazu akt.
Wydziału Administracyjno-Gospodarczego w zakresie Terenowego Punktu Paszportowego należy:
- wykonywanie zadań powierzonych z zakresu administracji rządowej, dotyczących przyjmowania wniosków paszportowych i wydawania dokumentów paszportowych.
- przyjmowanie wniosków o wpisanie zaproszenia cudzoziemca do ewidencji zaproszeń i wydawanie zaproszeń,
- przyjmowanie wniosków paszportowych i wydawanie dokumentów paszportowych,
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem