Wydział Administracyjno-Gospodarczy
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem
Zastępca Naczelnika Wydziału – Katarzyna Anusiewicz-Dzik tel. 25 756 40 41 e-mail :
Zespół do Spraw Administracyjno – Gospodarczych tel. 25 759 87 40 e-mail:
BHP tel. 25 759 87 40 e-mail:
Biuro Rzeczy Znalezionych tel. 25 759 87 38
Biuro Obsługi Interesantów tel. 25 759 87 11 fax 25 759 87 02 e-mail:
Biuro Obsługi Interesantów – ul. Konstytucji 3 Maja 16 tel. 25 756 40 50 e-mail:
Zespół do Spraw Informatyki tel. 25 759 87 37
Archiwum Zakładowe tel. 25 759 87 62 e-mail:
Terenowy Punkt Paszportowy – ul. Konstytucji 3 Maja 16 tel. 25 756 40 48, e-mail:
Wydział Administracyjno-Gospodarczy zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, wykonuje zadania z zakresu zarządzania budynkami i lokalami w Starostwie, zaopatrzenia materialno – technicznego, obsługi informatycznej i kancelaryjnej , działalności socjalnej oraz prowadzi postępowania administracyjne w sprawach rzeczy znalezionych i udzielania repatriantom pomocy finansowej, wypłaty świadczeń pieniężnych posiadaczom Karty Polaka oraz zadania wynikające z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
Zespół do Spraw Administracyjno – Gospodarczych
w zakresie administrowania budynkami :
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem i oddawaniem w najem lub dzierżawę własnych obiektów i lokali oraz wynajmowaniem lokali na potrzeby własne;
- dokonywanie przeglądów technicznych;
- prowadzenie wykazu obiektów i pomieszczeń Starostwa ( książki obiektów), gromadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej budynków, przeglądów technicznych;
- przeprowadzanie konserwacji i remontów budynków i urządzeń technicznych w tych budynkach;
- przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane i usługi związane z konserwacją i remontami obiektów i urządzeń technicznych;
- współpraca z Wydziałem Inwestycji w zakresie planowania remontów i inwestycji w Starostwie oraz ich realizacji;
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji umów ( zleceń, zamówień) w zakresie obsługi budynków, w tym dostawy mediów : energia elektryczna, energia cieplna, woda, ścieki;
- zapewnienie utrzymania porządku i czystości wewnątrz i na zewnątrz obiektów Starostwa;
- zapewnienie informacji wizualnej w Starostwie ( tablice urzędowe, tablice informacyjne, system wizualizacji wewnętrznej);
- prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem dostępu do pomieszczeń oraz mienia Starostwa;
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami komunikacyjnymi oraz majątku Starostwa;
- prowadzenie spraw w zakresie zagospodarowania terenu nieruchomości własnych;
- zapewnienie łączności w obiektach Starostwa;
- zapewnienie przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenia przeciwpożarowego;
- prowadzenie działalności socjalnej, gospodarowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- prenumerata prasy;
- zakup literatury fachowej i innych wydawnictw, prowadzenie ewidencji i wydawanie do użytku pracownikom;
- obsługa techniczna spotkań i narad organizowanych w sali konferencyjnej.
w zakresie gospodarki środkami rzeczowymi:
- zaopatrzenie materiałowo – techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i sprzętu biurowego;
- konserwacja i naprawy sprzętu biurowego;
- gospodarowanie składnikami rzeczowymi majątku ruchomego, prowadzenie jego ewidencji,
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą, przekazywaniem lub likwidacją zbędnych składników majątku ruchomego oraz innego wyposażenia;
- prowadzenie ewidencji osobistego wyposażenia pracowników;
- prowadzenie ewidencji wydawanych materiałów biurowych;
- prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem transportu dla potrzeb Starostwa, utrzymaniem i eksploatacją środków transportu, dysponowaniem środkami transportu, rozliczaniem paliwa;
- przygotowywanie niezbędnej dokumentacji do udzielenia zamówień publicznych na dostawy i usługi na potrzeby Starostwa;
- zamawianie tablic oraz pieczęci urzędowych i innych, prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych;
- zamawianie blankietów korespondencyjnych, wizytówek, formularzy i innych druków;
- przeprowadzanie przeglądów i konserwacji urządzeń kopiujących;
- przygotowywanie danych do projektów planów finansowych w zakresie wydatków rzeczowych;
- monitorowanie wydatkowania środków finansowych w zakresie wydatków rzeczowych związanych z infrastrukturą i obsługą Starostwa;
w zakresie statusu administracyjno – prawnego osób fizycznych:
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem repatriantom pomocy finansowej na częściowe pokrycie kosztów związanych z remontem, adaptacją i wyposażeniem lokalu mieszkalnego, w tym przyjmowanie wniosków repatriantów;
- prowadzenie postępowania dowodowego oraz przygotowywanie decyzji o pomocy finansowej repatriantom;
- przygotowywanie dokumentacji do wypłaty pomocy finansowej dla repatriantów;
- prowadzenie spraw związanych z wypłacaniem świadczeń pieniężnych posiadaczom Karty Polaka;
- przyjmowanie wniosków o wpisanie zaproszenia cudzoziemca do ewidencji zaproszeń i wydawanie zaproszeń;
- przyjmowanie wniosków paszportowych i wydawanie dokumentów paszportowych;
- prowadzenie spraw w zakresie rzeczy znalezionych, w szczególności :
- odbieranie zawiadomień o znalezieniu rzeczy,
- przyjmowanie i przechowywanie rzeczy znalezionych,
- poszukiwanie osób uprawnionych do odbioru rzeczy,
- wydawanie rzeczy znalezionych osobom uprawnionym, znalazcom lub przekazywanie właściwym podmiotom,
- prowadzenie postępowań w sprawie sprzedaży rzeczy znalezionych,
- prowadzenie ewidencji rzeczy znalezionych;
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, współdziałanie w tym zakresie z państwowym powiatowym inspektorem sanitarnym.
Biura Obsługi Interesantów
- udzielanie interesantom pełnej informacji o działalności Starostwa oraz o miejscu
i sposobie załatwiania spraw; - wydawanie kart usług, formularzy i wniosków właściwych w sprawach załatwianych
w Starostwie; - przyjmowanie przesyłek wpływających, sprawdzanie prawidłowości wskazanego adresata oraz stanu opakowania i kompletności przesyłki;
- wydawanie na żądanie składającego potwierdzenia otrzymania przesyłki;
- rejestracja korespondencji wpływającej w systemie informatycznym;
- dokonywanie rozdziału przesyłek oraz ich przekazywanie do dekretacji Starosty lub bezpośrednio naczelnikom wydziałów;
- obsługa elektronicznej skrzynki podawczej;
- wysyłanie pism urzędowych, prowadzenie rejestru przesyłek wychodzących;
- doręczanie przesyłek adresatom miejscowym;
- przyjmowanie ofert przetargowych i konkursowych;
- prowadzenie spraw związanych z zakupem usług pocztowych;
- wywieszanie ogłoszeń na tablicach ogłoszeń i pilnowanie terminów ich ekspozycji;
- przeprowadzanie badań ankietowych w zakresie obsługi interesantów.
Zespołu do Spraw Informatyki
- opracowywanie koncepcji i planów w zakresie wdrażania systemów informatycznych i oprogramowania w Starostwie;
- nadzór nad wdrażaniem i eksploatacją systemów teleinformatycznych i oprogramowania;
- prowadzenie ewidencji stosowanych systemów i oprogramowania;
- wykonywanie prac związanych z bieżącą obsługą systemów informatycznych, tworzenie kopii bezpieczeństwa, archiwizowanie baz danych, profilaktyka antywirusowa;
- szkolenie z systemów informatycznych używanych w Starostwie oraz nadzorowanie poprawności obsługi sprzętu elektronicznego;
- zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych;
- realizacja polityki bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych;
- zapewnienie ochrony danych zawartych w systemach informatycznych; przeprowadzenie w tym zakresie kontroli;
- zarządzanie uprawnieniami dostępu do danych i systemów;
- wykonywanie zadań administratora systemów i inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego;
- przygotowywanie dokumentacji i udzielanie zamówień publicznych na dostawy usługi w zakresie informatyzacji;
- utrzymanie infrastruktury oraz nadzorowanie ciągłości dostarczania usług zewnętrznych;
- przeciwdziałanie dostępowi osób nieuprawnionych do systemów informatycznych;
- podejmowanie działań w przypadku naruszeń w systemie zabezpieczeń;
- prowadzenie strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej, współpraca w tym zakresie z wydziałami Starostwa;
- koordynowanie przestrzegania zasad utrzymania bezpieczeństwa elektronicznego oraz fizycznego.
Archiwum Zakładowe:
- przejmowanie dokumentacji spraw zakończonych z poszczególnych komórek organizacyjnych;
- przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji;
- porządkowanie przechowywanej dokumentacji;
- udostępnianie przechowywanej dokumentacji;
- wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej;
- przeprowadzanie kwerend archiwalnych;
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej;
- przygotowywanie materiałów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego;
- sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego; dokumentacji;
- sprawowanie nadzoru nad stosowaniem instrukcji kancelaryjnej i rzeczowego wykazu akt.
Terenowy Punkt Paszportowy
- wykonuje zadania powierzone z zakresu administracji rządowej, dotyczące przyjmowania wniosków paszportowych i wydawania dokumentów paszportowych.
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem