Biuro Rady i Zarządu
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem
Biurem Rady i Zarządu kieruje Sekretarz Powiatu – Iwona Warszawska-Lulko tel. 25 759 87 07, e-mail:
Obsługa Rady Powiatu tel. 25 759 87 05 , e-mail:
Obsługa Zarządu Powiatu – tel. 25 759 87 06, e mail:
Obsługa sekretariatu Starosty i Wicestarosty tel. 25 759 87 00, e- mail:
Kadry tel. 25 759 87 36, e-mail :
Organizacja nieodpłatnej pomocy prawnej: tel. 25/ 756 40 77, e-mail:
Biuro Rady i Zarządu zapewnia obsługę Rady Powiatu i jej komisji oraz Zarządu Powiatu i Starosty, wykonuje zadania w zakresie organizacji i funkcjonowania powiatu i Starostwa, prowadzi sprawy osobowe pracowników oraz wykonuje zadania w zakresie organizacji udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej.
ZADANIA
w zakresie obsługi Rady Powiatu :
- przygotowywanie i gromadzenie materiałów niezbędnych do pracy Rady i jej komisji;
- przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i komisji;
- protokołowanie obrad Rady i posiedzeń komisji;
- prowadzenie rejestrów: uchwał Rady, wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków radnych;
- przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków komisji i interpelacji radnych właściwym naczelnikom wydziałów i czuwanie nad ich terminowym załatwianiem;
- wprowadzanie do Biuletynu Informacji Publicznej uchwał, protokołów sesji Rady i posiedzeń komisji, sprawozdań i innych materiałów dotyczących działalności Rady Powiatu i jej komisji;
- umożliwianie obywatelom wglądu do uchwał i protokołów z sesji Rady oraz posiedzeń Komisji;
- udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
- prowadzenie dokumentacji związanej z załatwianiem skarg, wniosków i listów kierowanych do Rady Powiatu;
- prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem przez Radę petycji obywateli oraz zamieszczanie informacji o petycjach na stronie internetowej powiatu i w biuletynie Informacji Publicznej;
- prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i analizą oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady Powiatu przez radnych;
- gromadzenie i udostępnianie zbioru aktów prawa miejscowego ustanowionych przez powiat;
- udostępnianie informacji publicznej o działalności Rady Powiatu i jej komisji;
w zakresie obsługi Zarządu Powiatu i Starosty:
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji niezbędnej do pracy Zarządu Powiatu i Starosty;
- przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu Powiatu;
- protokołowanie posiedzeń Zarządu Powiatu;
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu Powiatu,
- koordynacja prac związanych z przygotowaniem raportu o stanie powiatu oraz sprawozdań i informacji z działalności Zarządu Powiatu;
- wprowadzanie do Biuletynu Informacji Publicznej uchwał, protokołów posiedzeń Zarządu Powiatu, sprawozdań i informacji oraz innych materiałów z zakresu spraw należących do kompetencji Zarządu Powiatu i Starosty;
- udostępnianie informacji publicznej dotyczącej działalności Zarządu Powiatu i Starosty;
- koordynacja czynności związanych z udostępnianiem informacji publicznej przez wydziały Starostwa; nadzór nad ich udostępnieniem;
- prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty;
- odbieranie poczty elektronicznej Starostwa;
- obsługa kancelaryjna narad Starosty;
w zakresie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem powiatu i Starostwa :
- prowadzenie wykazu powiatowych jednostek organizacyjnych;
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą z organami samorządu terytorialnego;
- prowadzenie spraw związanych ze współdziałaniem z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi oraz powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej udziału powiatu w związkach i stowarzyszeniach;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej zawieranych porozumień i umów w sprawie przyjęcia lub powierzenia realizacji zadań z zakresu administracji publicznej,
- prowadzenie spraw związanych z publikowaniem aktów prawa miejscowego, porozumień i zarządzeń Starosty;
- prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Zarządu Powiatu i Starosty;
- prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków obywateli dotyczących działalności Starostwa;
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
- prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem petycji kierowanych do Starosty i zarządu Powiatu oraz zamieszczanie informacji o petycjach na stronie internetowej powiatu i w biuletynie Informacji Publicznej i ich aktualizowanie;
- prowadzenie koordynacji załatwiania petycji obywateli przez poszczególne wydziały, przygotowywanie zbiorczych informacji o petycjach;
- prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i analizą oświadczeń majątkowych składanych Staroście przez członków Zarządu Powiatu, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu Starosty;
- opracowywanie projektów aktów wewnętrznych regulujących funkcjonowanie Starostwa;
- nadzór nad opracowywaniem aktów wewnętrznych przez wydziały;
- prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty;
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem kontroli zarządczej w Starostwie i w powiatowych jednostkach organizacyjnych;
- opracowywanie planów kontroli we współpracy z naczelnikami wydziałów oraz nadzór nad ich realizacją;
- prowadzenie dokumentacji kontroli zewnętrznych przeprowadzonych w Starostwie Powiatowym i w powiatowych jednostkach organizacyjnych;
- prowadzenie książki kontroli;
- prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem ryzykiem, prowadzenie rejestru ryzyka w Starostwie i jego aktualizacja,
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad publicznymi zakładami opieki zdrowotnej, dla których powiat jest organem założycielskim;
- koordynacja realizacji zadań w zakresie ochrony zdrowia przez wydziały i powiatowe jednostki organizacyjne;
- sporządzanie informacji oraz sprawozdawczości dotyczącej realizacji zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia w powiecie;
- prowadzenie spraw w zakresie ustalania rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu;
- prowadzenie spraw związanych z wyborami i referendum, współdziałanie z Krajowym Biurem Wyborczym;
w zakresie spraw pracowniczych:
- realizacja zadań wynikających z polityki kadrowej Starosty;
- prowadzenie spraw osobowych pracowników;
- sporządzanie dokumentacji związanej z zatrudnianiem i zwalnianiem, awansowaniem, przeszeregowaniem , nagradzaniem i karaniem pracowników;
- organizowanie naborów kandydatów na stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze;
- organizowanie służby przygotowawczej dla nowo zatrudnionych pracowników oraz egzaminów kończących tę służbę;
- przygotowywanie projektów zakresów czynności dla naczelników wydziałów i pracowników na stanowiskach samodzielnych;
- prowadzenie spraw związanych z okresową oceną pracowników;
- prowadzenie spraw osobowych kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych;
- gospodarowanie funduszem wynagrodzeń;
- przygotowywanie wniosków o nadanie odznaczeń państwowych i innych;
- prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością porządkową i dyscyplinarną pracowników;
- prowadzenie spraw w zakresie dyscypliny pracy oraz kontrola jej przestrzegania;
- ustalanie wymiaru urlopów wypoczynkowych pracowników, prowadzenie ewidencji urlopów wypoczynkowych; opracowywanie planów wykorzystania urlopów wypoczynkowych w porozumieniu z naczelnikami wydziałów;
- rozliczanie czasu pracy pracowników; prowadzenie ewidencji czasu pracy;
- załatwianie spraw emerytalno – rentowych pracowników;
- prowadzenie ewidencji emerytów i rencistów;
- analiza i identyfikacja potrzeb szkoleniowych pracowników;
- prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników; opracowywanie planów szkolenia oraz informacji z ich realizacji;
- załatwianie spraw związanych z kierowaniem pracowników na szkolenia w formach szkolnych i pozaszkolnych;
- organizowanie szkoleń wewnętrznych w Starostwie;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją praktyk i staży zawodowych,
- załatwianie spraw z zakresu ubezpieczenia społecznego;
- sporządzanie sprawozdawczości w zakresie zatrudnienia i czasu pracy;
- współpraca z Inspektorem Ochrony Danych oraz naczelnikami wydziałów w zakresie ochrony danych osobowych.
w zakresie organizacji udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej:
- realizacja zadań w zakresie organizowania udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie;
- współpraca z gminami celem zapewnienia warunków lokalowych do świadczenia usług nieodpłatnej pomocy prawnej w gminach, zawieranie w tym zakresie porozumień z gminami;
- współpraca z okręgową radą adwokacką i rada okręgowej izby radców prawnych w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej;
- organizowanie konkursów ofert na realizację zadań w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej przez organizacje pozarządowe;
- kontrolowanie wykonania umów na świadczenie nieopłatnej pomocy prawnej zwartych z organizacjami pozarządowymi;
- zawieranie umów z adwokatami i radcami prawnymi na świadczenie umów w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej;
- przygotowywanie zbiorczych informacji o realizacji zadań w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej.
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem