ESP - procedura załatwiania spraw
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem
Zgodnie z ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. nr 64, poz. 565 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Prezesa Ministrów z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczenia dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U. nr 200, poz. 1651) informujemy, że w Starostwie Powiatowym w Mińsku Mazowieckim został uruchomiony Elektroniczny Urząd Podawczy (EUP) wraz z Elektroniczną Skrzynką Podawczą (ESP) - "Dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej".
Wymagania dla dokumentów elektronicznych
dostarczanych do Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim:
- dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub profilem zaufanym ePUAP.
- akceptowalne formaty załączników to: RTF, DOC, DOCX, XLS, XLSX, TXT, GIF, TIF, BMP, JPG, PNG, PDF, ZIP.
- wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3 MB.
- dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone,
- załączane pliki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych
do Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim:
- przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza przy pomocy jednej z udostępnionych przez urząd skrzynek podawczych bądź dołączenie podpisanego dokumentu elektronicznego jako załącznika,
- dostarczenie dokumentu podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu poprzez pocztę elektroniczną (wysłanie dokumentów tą drogą nie zapewnia uzyskania urzędowego poświadczenia odbioru),
- dostarczenie dokumentów do Biura Obsługi Interesanta urzędu na nośniku danych: płycie CD/DVD lub pamięć flash.
Akceptowalne rodzaje informatycznych nośników danych dostarczanych przez zainteresowanego, na których może zostać doręczony dokument elektroniczny to:
- pamięć typu flash z interfejsem zgodnym ze standardem USB 2.0, SD, microSD,
- płyta CD/CD-RW,
- płyta DVD/DVD-RW.
Akceptowalne rodzaje informatycznych nośników danych dostarczanych przez zainteresowanego, na których może zostać zapisane urzędowe poświadczenie odbioru to:
- pamięć typu flash z interfejsem zgodnym ze standardem USB 2.0, SD, microSD,
- płyta CD/CD-RW,
- płyta DVD/DVD-RW.
Usługi świadczone na poszczególnych skrzynkach podawczych oraz linki do pomocy, sposobu zakładania kont na skrzynkach i podręczników użytkownika znajdują się pod tym linkiem.
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP - procedura:
Skrytka ePuap domyślna Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim (adres w formie identyfikatora URI): /scy6p17d41/skrytka
W celu złożenia wniosku do urzędu za pośrednictwem platformy ePUAP konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP oraz kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub potwierdzonego profilu zaufanego.
- po zalogowaniu się do platformy, należy wyszukać na liście spraw, według klasyfikacji terytorialnej, odpowiedni formularz; można również wybrać formularz korzystając z bezpośredniego linku znajdującego się na stronie;
- do formularza Skargi, wnioski, zapytania do urzedu można dołączyć dowolny wniosek w zależności od rodzaju sprawy. Wnioski, formularze oraz karty informacyjne dotyczące sposobu załatwienia sprawy dostępne są na stronie BIP urzędu w Katalogu kart usług,
- po wybraniu i otworzeniu właściwego formularza, wypełniamy wszystkiejego jego wymagane pola,
- po wypełnieniu formularza i zweryfikowaniu prawidłowości umieszczonych w nim danych, należy zapisać dokument,
- następnie podpisujemy dokument profilem zaufanym lub bezpiecznym podpisem elektronicznym z ważnym certyfikatem kwalifikowanym. Istnieje możliwość wysłania dokumentu bez podpisu elektronicznego. Jednakże osoba, która złoży niepodpisany wniosek elektroniczny, zostanie wezwana przez urząd w celu podpisania dokumentu,
- na koniec wysyłamy prawidłowo wypełniony formularz, zwrotnie otrzymamy na własne konto ePUAP Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Elektroniczna skrzynka podawcza Pojazd i Kierowca PiK - procedura:
- rejestracja,
- zalogowanie,
- wyszukanie wniosku - formularza usługi,
- wypełnienie formularza,
- po wypełnieniu formularza i zweryfikowaniu prawidłowości umieszczonych w nim danych, należy zapisać dokument,
- podpisanie wniosku certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP,
- wysłanie formularza do urzędu.
Informujemy, że w przypadku korzystania z certyfikatów kwalifikowanych wszelkie informacje potrzebne do użytkowania certyfikatów (instrukcje obsługi, instalacji oprogramowania umożliwiającego podpisywanie i weryfikację certyfikatów) są dostępne na stronach internetowych wystawców certyfikatów.
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt z Urzędem